Allah peygamberine ahirette bacağını açıp baldırını gösterir mi?

1- “Allah ahirette Peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.”

Müslim İman 302, Buhari 97/24,10/29, Hanbel 3/1 2-

2-Cehennemde en şiddetli azaba uğratılacak kişiler ressamlardır.

Buhari Tesavir, 89

3- Peygambere Allah’ın yerleri ve göğü yaratmadan önce nerede olduğu soruldu, Peygamber ; ?Bir bulut içerisinde idi, üstü hava, altı hava idi.?dedi.

Hanbel 4/11

_____________
Ne yazık ki müteşabih ayetleri yanlış yorumlamada yapılan hatalar gibi müteşabih hadisleri yorumlamada da hatalar yapılmış.
Ve islam adına söz sahibi olan ve söz kullanan bir çok Müslüman TAASSUP dan öte gidemeyerek hadisi mi inkar ediyorsun kabilinden ilmi kriterler ile hadisleri anlamak yerine kara düzen bu güne kadar gelmişler.

Örneğin Kur’an ayetlerinde cenin evresinden tutun evrenin genişletilmesine güneş ve ayın yörüngesine kadar bir çok mesele kendi şartları ve dönemi itibari ile müteşabih kalmış anlamlandırılamamış ancak ilmi ilerleme ile ayetlerin gerçek manalarının daha net anlaşılması sağlanmış.

Ayetler ile olduğu gibi bu durum hadislerde de görülmüş.Sözler mananın önüne geçerek manayı anlamak idrak etmek yerine papağan gibi kelimeler ezberlenmiş.Oysa yukarında nakledilen hadisler gibi bazen mana sözlerin tam tersi içerik de olabilir.

Haşa ki Allah’ın baldırını göstermesi mümkün olsun haşa ki Allah bulut üzerinde yaşasın ve neden ki ressamlar cehennemde en şiddetli azaba uğrasın.Bunca caniler katiller inkarcılar küfür ehli varken hemde..

İşte hadisleri inkar etmek yerine onları yeninden yorumlamak yeniden anlamlandırmaya çalışmak işaret ettiği hakikati anlayabilmek her çağda muhtaç olduğumuz bir vazife.
Aksi halde İslam yobazların elinde bağnaz bir din olarak insanlık idrakinden uzaklaşır.

Hz.Paygamberin bu mihvalde bir çok müteşabih hadisi mevcutken bunları anlamak yerinde papağan gibi tekrar etmeyi seçmen akıl ile izah edilir bir netice değil.Bunlar içinde elbette dabbetül arz’ın çıkışından yeccüc meccüc işaretine güneşin batıdan doğması meselesinden Hz.İsa’nın gelişi meselesine kadar bir çok mesele var ki müteşabih manasının anlaşılması hadisin üzerine dikilen kelime elbisesinden farklı olabilir.Güneş batıdan doğacak derken bir müfessir bilinen Güneş’in bir gün doğudan doğmak yerine fikir değiştirip bir gün gün batıdan doğacağı şeklinde bir anlam veriyor ise bunda bir noksanlık olduğunu fark etmek zor olmasa gerek.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s